Tentera Allah (Lalat)


Sebuah cerita yang diterima dari Hussain yang didengarnya dari Abdullah, dari Suaid bin Sa’id, dari Abu Al-Muhayyah, beliau berkata : “seorang lelaki telah bercerita kepadaku :“Kami ada satu rombongan pergi mengembara, di antara kami ada seorang yang memaki Saidina Abu Bakar As-Siddiq. Kami sudah menghalangnya tetapi dia tidak menghentikan perbuatannya.

“Di tengah perjalanan kami berhenti kerana terasa terlalu penat. Ada di antara kami yang memanfaatkan masa untuk berehat, minum air dsb. Kawan kami yang memaki Saidina Abu Bakar As-Siddiq tadi pergi agak jauh mungkin pergi membuang air besar”.

“Tiba-tiba kami dikejutkan dengan teriakannya yang kuat meminta tolong. Kami fikir dia digigit ular atau disengat lebah. Kami berkejar ke arahnya. Rupanya dia diserang oleh segerombolan lalat yang ganas seperti bangkai yang dikerumuni lalat.”

“Kami sedaya upaya menolongnya tetapi sengatan lalat itu lebih bisa drp sengatan lebah. Kami terpaksa lari dari tempat itu. Setelah lalat itu pergi meninggalkan kawan kami itu, kami dapati anggota tubuhnya ada yang terputus”.

Ini adalah balasan daripada Allah terhadap orang yang memaki sahabat Rasulullah SAW.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...